Monday, April 26, 2010

BIMBANG DALAM PRESPEKTIF ISLAM

Bimbang

Ani cinta yang pertama tiada mudah ku lupakan
Rika berhati mulia cintanya aku dambakan
Mereka teman yang setia
Sama mengharapkan diriku
Tak mungkin kalau keduanya karena aku cuma satu
Tiada dapat ku bedakan satu diantara dua
Sekarang harus ku memilih
Sungguh aku tak kuasa

Haruskah aku menghancurkan luhurnya nilai sebuah persahabatan
Haruskah aku memisahkan dua insan yang ikhlas di dalam berteman
Dari pada mereka harus terpecah lebih baik aku mengalah

Bimbang, aku jadi bimbang tiada dapat memutuskan
Goncang, jiwa jadi goncang lenyaplah kebahagiaan
Pabila satu yang ku pilih pasti yang lain menderita
Pabila tiada yang ku pilih pasti mereka takkan rela

Tuhan padamu oh Tuhan semua ini ku serahkan
Apa yang harus ku tempuh Engkau Maha Menentukan



No comments:

Post a Comment